Halaman

Ahad, 16 Mac 2014

Terima Kasih Ya Allah

                      



                     Ku renong sejenak terbitnya mentari semalam… dengan penuh tekun aku memerhatikan tiap gerak mentari itu takkala mula muncul diufuk Timur hingga menegak diatas kepala….begitu terik dan penuh berbahang… kini Sang Mentari mula beransur bergerak ke barat .sedikit semi sedikit sinarnya kian pudar hingga  kian beransur hilang ditelan ufuk senja….. namun mentari pasti akan muncul lagi dikeesokannya …tapi bagaimana kah kita ?.. andainya kita hilang dimamah usia pasti kita tak akan muncul lagi sebagaimana mentari itu…… Alhamdulillah dipagi tanggal 15 March aku masih diberi denyutan nadi, masih diberi peluang oleh Allah untuk melihat terbitnya mentari pagi ,masih diberi peluang menikmati dinginnya suasana pagi….terima kasih Ya Allah kerana masih panjangkan usia ku…..aku bersyukur padamu….. Kini bertambah setahun lagi usia ku bermakna kian berkurang usiaku untuk terus menghuni dunia ini…..

             Alhamdulillah terima kasih Ya ALLAH kerana sudi meminjamkan setahun lagi usiaku….Syukur …. dalam saat dan waktu ini aku masih sihat mampu menghirup udara yang nyaman, masih diberi kesenangan fizikal dan mental masih diberi kesenangan duniawi dan keluarga yang sempurna …amin….amin…amin …Ya Allah….. Semoga ALLAH sentiasa memberi aku petunjuk dan hidayah dan semoga aku sentiasa berusaha memperbaiki diri ini dalam mengharunggi hari hari yang mendatang seandainya Engkau terus panjangkan usia ku…




            Allahhuakhbar ....terima kasih Ya Allah kerana memberiku kegembiraan,nikmat dan kehidupan yang indah.Walau kadang-kadang  aku terlupa denganmu ,aku lalai dan alpa dengan tanggungjawabku terhadap Mu,aku sering mengabaikan suruhanmu…Namun Kau ya Allah tetap memberiku peluang,kenikmatan hidup yang mungkin tiada tolok bandingnya.Ya Allah …aku juga memohon padamu kau panjangkan lah usia isteriku,anak-anakku,kaum keluargaku dan sahabat sahabatku….Lindungilah dan berilah kami rezeki yang halal.Dan berkatilah kehidupan kami dimasa akan datang dan tetapkan lah iman kami Ya Allah…… Terima kasih Ya Allah kerana kau masih panjangkan usiaku dan terima kasih kerana kau masih beri ku peluang untuk aku mencari apa yang sebenarnya harus ku cari ..kau masih berikan ku peluang untuk melihat betapa indahnya dunia ciptaanmu.Ampuni khilaf ,dosa dan salahku sepanjang hayatku ini…..

       Kini telah melewati angka setengah abad aku menghuni duniamu Ya Allah … mungkin  masih dan terlalu banyak amalan dan suruhanmu yang kadang kalanya ku abaikan lantaran  kehidupan yg terkadang mengasyikkan .. aku masih gagal menjadi hambaMU yang sebenar benarnya Ya Allah ..KINI  aku akan berusha mencari redha2 Mu yaAllah .. maafkanlah hambamu ini Ya ALLAH ..maafkanlah hambaMu ini yg cuma menumpang kasih syg dari Mu maha penciptaku .. 


Terima Kasih Ya Allah…..kerana terus beri ku peluang dan kesempatan untuk mencari Redha redhaMu…

2 ulasan:

  1. SELAMAT ULANG TAHUN HARI KELAHIRAN DIK...LALUI SISA HIDUPMU DGN NIKMAT...MENAFAATI SETIAP SETIAP REZEKI KARUNIANYA DENGAN SYUKUR DAN MELANGKAH TERUS SELAGI BERNAFAS DENGAN YAKIN MENUJU MATLAMAT PASTI...DOA KAK HIDUPMU SEKELUARGA BERKAT SENTIASA...KESIHATAN DIRI TERPELIHARA, PANJANG UMUR N REZEKINYA MELIMPAH RUAH MENJADI BEKAL HINGGA AKHIRAT KELAK...

    BalasPadam
  2. Terima kasih kak....InsyaAllah akan diterjemahkan sisa sisa kehidupan ini kelandasan yg diredai Allah... mungkin sebelum ini ada juga yg tergelincir...

    BalasPadam